1 Ekim 2016 Cumartesi

Verona Gezi Notları

Venedik'e gelmişseniz Verona'ya günübirlik bir gezi mutlaka planlamalısınız. Romeo ve Juliet'in ölümsüz aşkının öyküleştiği Verona tarihi yapılarıyla UNESCO Dünya Mirasları Listesi'nde yerini almış.

Venedik’ten Verona'ya trenle yaklaşık 1.5 saatte ulaşırsınız. Verona'ya geldikten sonra otobüsle merkeze geçebilirsiniz. Biz yürümeyi tercih ederek yaklaşık yarım saatte şehir merkezindeki Piazza Bra meydanına geldik.
Piazza Bra, Verona’nın en büyük meydanı. Bu meydanda Roma’daki Kolezyum’un biraz küçüğü olan Arena di Verona ve belediye binası olarak kullanılan Palazzo Barbieri yer alıyor.

Piazza Bra
Arena di Verona
Belediye Binası
Piazza Bra’dan yürüyerek Erbe Meydanı’na (Piazza del Erbe) oradan da en çok görmek istediğimiz yapı olan Juliet’in Evi'ne (Casa di Giulietta) ulaştık. Sokak sanatçıları meydanlarda ve ara sokaklarda yerlerini almışlardı.

William Shakespeare’in ünlü eserinin kahramanları Romeo ve Juliet’in Verona’da yaşadıklarına inanılıyor. Birbirlerine düşman iki aile Montegue ve Capulet’lerin çocukları olan Romeo ve Juliet’in ölümsüz aşkını bilmeyen yok. Hal böyle olunca Juliet ile Romeo’nun buluştuğu ünlü balkonun yer aldığı Juliet’in Evi oldukça turistik bir yapı haline gelmiş. Binanın avlusuna giriş kısmı aşıkların yazıları ile dolu. Buraya yazı yazanların aşklarının ölümsüz olacağına inanılıyor.

Evin avlusunda hediyelik eşya dükkanı, Juliet’in heykeli ve çok sayıda kilidin birbirine bağlanmış olduğu bir bölüm var.

Juliet heykelinin sağ göğsüne dokunmanın güzel şans getireceğine ve kilidi isimlerinizi üzerine yazarak takmanın da ölümsüz aşka ulaştıracağına inanılıyor. Biz de geri kalmayalım dedik ve hemen kilidimizi taktık.

4 katlı olan evin içerisinde Romeo ve Juliet'in resimlerini, kıyafetlerini, eşyalarını ve meşhur balkonu görebilirsiniz. Katlardan birinde yer alan bilgisayarda Juliet’e mektup bile yazabilirsiniz. Kendisi bi nevi Güzin abla olmuş :)

Ve Romeo ve Juliet'in meşhur balkonu ile ev gezimizi sonlandırıyoruz. Üzerine çıkmak için sıra beklemek gerekiyor.

Juliet'in evinden çıktıktan sonra kısa bir yürüyüşle Juliet'in mezarına ulaşabilirsiniz.

Sıra ara sokakları gezip fotoğraflamaya geldi. Turistik bölgelerin aksine ara sokaklar sakin ve huzurlu.

Yürüyerek  Adige Nehri’ne ulaşıp bir süre nehir kenarında gezdikten sonra Verona’dan ayrılıyoruz. Vaktimiz olmadığı için eski kale Casterlvecchio’yu maalesef göremedik.

Adige Nehri

Verona sakin, huzurlu ve Venedik’le yarışacak kadar romantik bir şehir. Sizde gittiğinizde kilidinizi takın ve ölümsüz aşkı garantileyin :)