10 Ağustos 2017 Perşembe

Eğirdir Gölü, Kuyucak Köyü, Kovada Gölü ve Yazılı Kanyon Gezi Notları

Hafta sonu Isparta civarındaki güzellikleri keşfetmek için yola çıktık. Eğirdir Gölü, Kuyucak Köyü, Kovada Gölü Milli Parkı ve Yazılı Kanyon Milli Parkı bizim seyahat noktalarımızdı. Lavanta bahçeleri ile ünlü Kuyucak Köyü’nü mor renklere bezenmiş görebilmek uğruna, çok sıcak ta olsa temmuz ayını tercih ettik.

Bu noktalara yakın olduğunu düşündüğümüz için Eğirdir Gölü Yeşil Ada’da konaklamaya karar verdik. Yeşil Ada’da konaklayacak yer bulmada oldukça zorlandık, sonradan öğrendik ki 6-9 Temmuz 2017 tarihleri arasında 2. Uluslararası Eğirdir Motosiklet Festivali varmış.  Güçlükle yer bulabildiğimiz Şehsuvar Peace Pansiyon’da konakladık. Pansiyonun sahipleri 30 yıldır pansiyonculuk yapan yaşlı, sevimli ve çok ilgili bir çiftti. Pansiyonun içi biraz eski olsa da çok temiz ve beklentiyi kesinlikle karşılıyor, tavsiye ederim. Pansiyonun yer aldığı mahallede yer alan taş evlere de hayran kaldım, ara sokaklarda yürümek son derece keyifliydi.

Yeşilada'da konakladığımız pansiyon

Yeşilada'da taş evler şahane

Eğirdir Gölü ve Yeşil Ada'yı tepeden görebilmek için Akpınar Seyir Terası’nda yer alan Yörük Çadırı’na gittik. Muhteşem Eğirdir Gölü manzarası eşliğinde serpme kahvaltı oldukça keyifliydi.
Akpınar Seyir Terasından Eğirdir Gölü manzarası
Kahvaltı sonrasında lavanta kokulu Kuyucak Köyü için yola koyulduk. Kuyucak Köyü Isparta’dan yaklaşık 49 km, Eğirdir Gölü’nden ise 95 km uzaklıkta bir köy. Harika lavanta bahçeleri ile son yıllarda popüler olan Kuyucak Köyü Fransa’nın Provans bölgesi’nin tahtına aday. Kuyucak’ta yaklaşık 3000 hektarlık bir alana yayılan lavanta bahçeleri Türkiye’deki lavanta üretiminin %93’ünü karşılıyor. Temmuz ayında çiçek açan lavantalar temmuz sonu ve ağustos ayında hasat ediliyor. Kuyucak Köyü sakinleri dışarıdan gelen turistlere karşı son derece ilgililer ve sıcaklar. Her türlü sorumuza içtenlikle cevap verdiler.

İlk olarak Lavanta Kokulu Köy Kadın Girişimi Üretim ve İşletme Kooperatifi’ne geldik. Burada oturup bir şeyler yiyebilir, lavanta çayınızı yudumlayabilirsiniz. Binanın önünde lavanta buketleri, lavantadan örülmüş taçlar, lavanta kurusu, lavanta çayı, lavanta balı, lavanta kolonyası ve lavanta sabunu gibi ürünlerin satışı yapılmakta. Alışverişimizi yapıp fotoğraf çekim noktalarının haritasını istedikten sonra bahçelere doğru ilerledik.

En güzel fotoğraf çekim noktası Kuyucak köyünü geçtikten sonra 500 metre ileride yer alan lavanta bahçesi. Burada muhteşem lavanta bahçeleri ve arkada Burdur Gölü manzarasını göreceksiniz. Özellikle gün batımına yakın saatlerde gitmek güzel kareler yakalamak için daha uygun. Fotoğraf çekiminden sonra otelimize doğru yola çıktık.

Eğirdir Gölü’nün harika bir havası olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Yaz ortasında bile hava çok ferah ve mis gibiydi. Akşam yemeğimizi Yeşil Ada’da göl kenarındaki Halikarnas Balıkçısı’nda yedik. Akşamları göl manzarası harika.

Ertesi gün yine yakın noktalar olan Kovada Gölü Milli Parkı ve Yazılı Kanyon Milli Pakı’na doğru yola çıktık. Kovada Gölü Eğirdir’den yaklaşık 28 km uzaklıkta bir milli park. Milli Park’ın girişinde Ziyaretçi Tanıtım Merkezi mevcut.  İçeride Milli Parklarla ilgili tanıtım yazıları ve çeşitli hayvan görsellerini görüyorsunuz. Umarım gerçek değillerdir :(

Tanıtım merkezinden çıkıp ağaçlar arasında yer alan patika yoldan kısa sürede göle ulaşıyoruz. Burda fotoğraf çekim alanları mevcut. Gölün bu kısmı yosunlarla kaplı ve içinde değişik renklerde kurbağalar ve yusufçuklar var ki, fotoğrafçıların en çok ilgilendiği şey de bu rengarenk canlılar oluyor. Göl, ağaçlar ve gökyüzünün rengi birbirine karışıyor. Gerçekten harika bir manzara.

Burada biraz vakit geçirdikten sonra yaklaşık 30 km ilerideki Yazılı Kanyon’a doğru ilerliyoruz. Yazılı Kanyon Bu yol oldukça virajlı, bizi biraz sarstı. Yazılı Kanyon’a araçla giriş ücreti 13.5 TL. Kanyondaki bir kaya üzerinde yunan şairi Epiktetos’un şiiri yer alıyormuş, Yazılı Kanyon ismini buradan almış. Yazılı Kanyon’un giriş kısmı akarsu etrafındaki tesis ve piknik alanından oluşuyor. Bu kısmın oldukça kirletilmiş olması canımı sıktı, bu tarz doğal alanların insanlar tarafından kirletilmesinin önüne geçilmesi gerekiyor. Virajlı yolun yorgunluğu ile tesiste oturup kaldık, 2 aile ve 3 çocuk olmamız nedeniyle kanyonun maalesef ileri kısımlarını göremedik. Yaklaşık 1 km ötede şiirin yer aldığı kaya ve 7 km ileride de şelale varmış. Ancak çocukla yürümenin çok ta mümkün olmadığı söyleniyor, bilginize.

Eğirdir Gölü, Kuyucak Köyü, Kovada Gölü Milli Parkı ve Yazılı Kanyon Milli Parkı bir hafta sonu gezi planınıza mutlaka almanız gereken noktalar. Ama lavanta kokulu köyü lavantalarla bezenmiş halde görebilmek için temmuz ayını tercih etmeniz şart. Keyifli seyahatler.